Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2008

Ο χαμογελαστός 'τρελός'


«Κοίτα τους, κάθε πρωί μουρτζούφληδες! Ψάξε να βρεις άνθρωπο που το πρωί χαμογελά και είναι χαρούμενος, και αν δεις κανέναν πες μου και εμένα»

Μου έχει μείνει αυτή η διαπίστωση. Από την μέρα που την άκουσα, συχνά πιάνω τον εαυτό μου, να κοιτάζει τα διπλανά αυτοκίνητα, τους περαστικούς και γενικότερα όποιον είναι έξω το πρωί για τον άλφα ή βήτα λόγο, προσπαθώντας να ανιχνεύσω χαμόγελα ή έστω και ένα πιο ευδιάθετο πρόσωπο.

Δυστυχώς, ο παρατηρητής είχε δίκιο. Όλοι μουρτζούφληδες, όλοι με ανέκφραστα, στην καλύτερη περίπτωση, πρόσωπα, όλοι χαμένοι και κλεισμένοι στα χίλια δυο πράγματα που συνθέτουν την προσωπική καθημερινότητα του καθενός.

Μέχρι σήμερα το πρωί.

Ήταν πεζός, στο τέλος του δρόμου, στο απέναντι πεζοδρόμιο. Από μακριά φαινόταν πως είχε κάτι το διαφορετικό και όταν το αμάξι πλησίασε, το είδα. Χαμογελούσε και είχε την χαρά ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του. Ό δρόμος σε εκείνο το σημείο, λόγω έργων, ήταν άνω κάτω, δεν φαινόταν όμως να τον πειράζει. Σχεδόν χοροπηδούσε πάνω από κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος. Με μία λέξη, έλαμπε.

Τον παρατηρούσα και θυμήθηκα την διαπίστωση. Για λίγο τον εξέτασα, για να βεβαιωθώ πως όντως ήταν χαμογελαστός και όχι κάποιος 'τρελός', δείγμα της δικής μου μουρτζούφλικης δυσπιστίας. Παραλίγο να κουνήσω επικριτικά το κεφάλι μου στον ίδιο μου τον εαυτό και τις ίδιες μου τις σκέψεις.

Έχουμε μάθει να είμαστε αγχωμένοι, στεναχωρημένοι, ανέκφραστοι, παραδομένοι σε όλα αυτά που μας χαλούν τη διάθεση και αν τύχει να δούμε κάποιον άνθρωπο που δεν είναι, προσπαθούμε να τον εντάξουμε στα γνώριμα, χαρακτηρίζοντάς τον ως εκτός αυτών λόγω μη φυσιολογικής συμπεριφοράς. Ακόμα και όταν αυτή η συμπεριφορά χαρακτηρίζεται απλώς από ένα χαμόγελο.

Αναρωτιέμαι πλέον αν τόσο καιρό έψαχνα με καθάριο βλέμμα ή αν η δική μου καθημερινότητα φίλτραρε τα χαμόγελα και τα έσβηνε πριν το οπτικό σήμα των ματιών φτάσει στον εγκέφαλο και τα δω.

Στην τελική, ακόμα και τρελός να ήταν, έμοιαζε να απολαμβάνει το πρωινό του πολύ περισσότερο από όλους εμάς τους ψυχολογικά 'υγιείς'!

Καλημέρα χαμογελαστέ άγνωστε!

Δεν υπάρχουν σχόλια: